Thursday, March 8, 2012

Minun suomenkieleni sucks!

Har alltid haft svårt med finskan...tacka Korsholm för det! Men visst har jag lärt mej genom åren speciellt genom min pojkvän som är stenfinsk....kände mej duktig på finskan när jag fortfarande jobbade i Vasa och mina arbetskamrater oxå var finlandsvenskar och inte hade den perfekta finskan. Nu jobbar jag på ett ställe med 4st som inte förstår svenska och babblar finska hela dagen....nu först märker jag hur skit jag är...jag måste börja läsa finska tidningar och böcker!

Well mina arbetskamrater får sej ett skratt om dan
Behövde en sil häromdan för att få vatten i vår ångbädd...oftast när jag inte kommer på vad nåt ord är på finska lägger jag endast till i i slutet på det svenska ordet så det låter ditååt finska
"voisinko saada siili"...yeah great igelkott hit eller dit...Well nu vet jag det är suppilo!

Chears to that!

No comments:

Post a Comment