Tuesday, June 17, 2014

My weekend

I lördas firades min vän Lauras födelsedag. Vi började med brunsch på Sandros i Kallio. Hela dagen började med att 5st avbokade, sen kom vi till Sandros som tappat bort vår bordsbeställning. Som tur fick vi ändå ett bord fast stället var fullbokat. Min första gång på omtalade brunschstället, lördag har de endast vegetarisk brunsch men super gott ändå, saknade inte kött. Efterrättsbordet...nom nom! Rekommenderar verkligen, men boka många veckor på förhand för bord.




 Gott hembakat bröd, varma croissanter, smoothies, varm mat och sallader.
 Efter brunschen trotsade vi det kalla vädret och for på picnic till kaivopuisto..Where is the summer!?
Börjar bli trött på dehär vintervädret och min semester börjar på fredag..yeah
Jag hade lovat visa Laura jag kan göra en ollie, det gjorde jag dessutom i klänning :) 
 Min nya klänning från River Island 
fick premiär. Den köpte jag i Tallinn.
 Suddig bild men den sitter som en kroppstrumpa. Shoppar aldrig i 
Helsingfors nuförtiden. Tallinn har så mycket bättre butiker. Kan 
inte förstå hur de kan ha River Island, Pull&Bear, New Yorker, 
Massimo Dutti, Berschka etc...och inte Helsingfors
 Kvällen fortsatte till showroom. Min andra gång jag var där. No thanks not again! 

No comments:

Post a Comment