Friday, March 1, 2013

Hair extensions!

Går du till frissan och gör en hårförlängning betalar du allt mellan 400-600€ och för varje touch up var andra/tredje månad 50-100€. 
Jag själv försöker alltid ta reda på det förmånligaste alternativet när det gäller allt från skönhetsprodukter, kläder och hår :)..varför betala mera när man kan få det beställt hälften billigare från ett annat land?
Har hunnit prova att beställa från alla hårsidor från finland och sverige...hairium, rapunzel, dreamhair etc....kvalitetet på håret har inte varit den bästa. 

Har i ett års tid beställt HÄRIFRÅN via paypal, beställningen kommer via ett engelskt företag men de skickar håret direkt från Kina. Meddela dem att de skriver gift på paketet och ingen tullkostnad tillkommer. Håret är av bra kvalitet och på varje tejp sitter det dubbelt mera hår än på t.ex blong håret. 
2paket behövs för hela huvudet och det kostar under 100€
Att sätta fast en tejphårförlängning är inte svårt...som sagt min kar har hittills gjort mitt hår bättre än någon frissa jag besökt. På youtube finns massor av videor man kan lära sej How to do tape hairextensions...etc....Beställer man håret färdigt kan man oxå lätt gå till fissan och betala 50€ att hon sätter fast det åt dej.

Nu innan min Barca resa hann jag inte få mitt hår från Kina utan de kom först igår. Jag var tvungen att gå och köpa direkt från Hairium butiken här i Helsingfors....alla kosmetologer och frissor kan köpa för tukku pris...men dyrt är det ändå 200€ för 2 paket och blong håret har hälften mindre hår än där jag beställer från.

Jag beställer alltid färg 613 och nu tog jag oxå en mörkare ton n. 24 för en mera slingeffekt

Har ni några frågor just feel free to ask!




Long hair addict!


4 comments:

  1. hejsan =) superbra blogg du har! Kan du berätta mer om håret och stället var du beställt det? som är håret bra kvalité och passar det bra in i vårt nordiska hår när förlängningen är av kinesiskt hår.
    vad betyder paypal?
    ser hårfärgen ut så som den gör på bilden eller är den mörkare i verkligheten ?
    och vad betyder t.ex när det står 16 inch och 18 inch och 20 inc, hur långt är det igentligen ? =)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej! tackar:) Jo håret är av bästa kvalite...absolut för det priset! Nästan alla hårförlängningar du köper på nätet är från Kina..det dyraste och bästa håret är russian virgin hair men det kostar oxå a lot!. i mitt hår passar det super och sjunker bra in i mitt eget, har dock färgat torrt hår. På nätsidan kan man välja 2 sätt att betala men jag betalar alltid via paypal, tryggaste sättet att överföra pengar. gå in på paypal.com och registrera ett account och via den sidan köper du tryggare produkter utomlands.
      Jag beställde senast 20inch och det är låångt...det går typ till magen. räcker bra med 16inch om du vill ha lagom. Jag väljer att köpa långt så att jag kan klippa upp det till en frisyr :) Jag har iaf alltid fått rätt blond färg, kan vara svårare att se bruna toner. har du använt hårförlängning tidigare är färgskalorna oftast samma oavsett märke på håret.

      Delete