Thursday, April 24, 2014

Påsken i Tallinn (>‿◠)✌

Dålig uppdatering, jag vet. Tog Påskledigt från bloggen p.g.a besök från Barcelona. Igår for min vän tillbaka så nu återgår jag till mina dagliga rutiner. Det blev en skön och lugn Påsk med mycket promenerande runt Helsingfors, sightseeing, en natt till Tallinn, god mat ooch allt för mycket cakes :)

Har så mycket bilder så ikväll får ni Part 1 av Påsken från Tallinn.
Jag älskar den staden! 1h,40min från Helsingfors men endå så annorlunda. Priserna är fortfarande mycket förmånligare än här vilket är ett big plus!
 Posten i Tallinn, så söt!

Tallinn har den godaste sushin jag någonsin ätit! 
Rekommenderar ett besök på Silk i gamla stan
Rekommenderar oxå Sokos hotel roof top terass 
för utsikt över hela stan. 24e våningen.
 Min favoritrestaurang Chedi asian cuisine. 6e gången 
jag äter crispy duck sallad! so yummmie!

 För Depeche mode fans ett besök på DM baren som endast 
spelar depeche mode låtar året runt varje dag är ett måste!
Vi bestämde oss för att prova på Tallins nattliv och for till Vabank nattklubb. Dansade och plötsligt hörde Bob säga "Bob Sinclair is in the house" trevlig överraskning!Vi båda värmer upp för kvällens gig, jag e lite skeptisk till de hela.
 Han va het dendär Bob ;)
Tackar Tallinn för denna gång. Imorgon Part 2





No comments:

Post a Comment