Saturday, April 26, 2014

Sightseeing i Helsingfors

I påskhelgen har jag verkligen lekt turist i Helsingfors. Sightseeing genom hela stan. Det är kul när man får besök för annars skulle jag inte göra det jag gjort eller sett de jag sett. Fick verkligen ta mig i kragen och läsa på om allt som Helsingfors har att erbjuda.

Min vän är själv från Bogota, Colombia men bor i Barcelona. 2 underbara städer, svårt att toppa det med Helsingfors. Men visst har Helsingfors sin charm. Man tänker inte på det själv men hans kommentar om Helsingfors var att här är så lugnt och tyst. Han kunde inte förstå hur tyst alla var i spårvagnen :) 
Kaffe på esplanad
 Fisksoppa och wok på restauran 9. 
värt ett besök! God mat och atmosfär


 Kaffe på Regatta. 
Ett mysigt café i Töölö nära sibelius monumentet
 Hur charmig är inte inredningen! 
less is not more;)
 Sibelius monument
 Mattolaituri
På vägen dit så möttes vi av tattare/mustalaiset..haha han var så söt när han frågade "Why is that woman wearing a cinderella dress"

No comments:

Post a Comment