Monday, March 3, 2014

Miss you already Barcelona ❤

1 vecka i Barcelona gick alltför snabbt! Längtar redan tebax. Jag älskar den staden får så mycket energi av att vara där. Vår resa började med mellanlandning i Berlin och eftersom tegel flygfält var en lada bestämde vi oss för att ta taxi in till stan. Vädret var grått och regnigt men vi tog oss en snabb sightseeing och sökte upp ett döner ställe :) Berlin var helt okey, inget ställe jag vill besöka igen iaf. Well vädret var juh inte de bästa så det påverkade såklart min syn på staden.

 Berlin är super billigt, en döner och en öl 4€
Framme i Barcelona och incheckade på vårt Hostel. Kan varmt rekommendera Generator Hostel. Stora rum, sköna sängar, rent och frächt och på gåavstånd till Rambla. Ligger på Carrera de Corsega 
I vår lobby bar
 Happy to be in Barcelona!
 Selfie time..haha
 First stop W hotel och till clubben Eclipse
 Christian min vän hade ordnat vip, bord och drinks åt oss först på Eclipse och sen på klubben Mares.
 Nästa dag steg vi upp i tid och for iväg mot stan..eller de trodde vi, 15km promenerade vi åt fel håll:)
 Sushi lunch på Ikibana
 Beachpics med Nina!
 På Lördag kväll for vi till en nyöppnad clubb vid namn Boujis och efter den till Sutton.
Uppskattar verkligen den vip treatment jag får när jag är i Barcelona, här i Helsingfors får man vara glad om man ens får en juice på sin födelsedag. Alltid förbi kön, vip, bord och gratis dricka hela kvällen. Är bara inte van med att alla clubbar är öppna till en 6,7 på morgonen..huh party never ends!
 Toilet selfie!
 Söndag i metron på väg på möte med Jolla..trött tjejj :) Resten av dagen gjorde vi inte mycket annat än att äta och promenera runt..redan 10 isäng och väckning 5på måndag morgon och iväg till Mwc!
 På måndag kväll träffade jag upp med en vän från Tyskland och på tisdag en från Colombia, vi var till ett super cozy hotel vid namn Hotel Omm där det var livemusik av en sån duktig sångare!
Onsdag hade vi Cocktailparty med Jolla, middag på W hotel och festen fortsatte till 26e våningen till eclipse. Festen fortsatte långt in på småtimmarna men jag var så trött att jag tog taxi hem.
 Mätt och belåten!
 Den typiska wc bilden :)
 Tordag kväll var vi efter 4 dagars jobb på mässan glada att årets Mwc var slut! Jag, Nina, Hanna och Anna träffade upp med vänner på en mysig restaurang där vi hade övrevåningen för oss själva. Där  åt jag den so far godaste maten! Foodheaven!
Sen bar det iväg till Sutton för sista dansen ;)
Sista frukosten i solen innan det var dags att åka hem :(


 Denna trip till Barcelona var extra speciell..Varför får ni veta senare ;) 
Thank you Barcelona

(imorgon blir det ett inlägg om Mobile world Congress)





2 comments:

  1. Verkligen gillar din blogg Zara! =) bra jobbat. Btw talar ni svenska eller finska med dina finska kompisar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack va kul att höra! :) Jag pratar nog endast finska med alla här i Helsingfors, endast med mina vasa vänner jag får prata svenska. I jobbet får jag prata svenska eftersom jag har hand om Sverige vilket är skönt!

      Delete