Tuesday, March 4, 2014

Mobile World Congress 2014

Orsaken för min resa var Mwc. Fick chansen att vara med på mässan förra året och tvekade inte en sekund att åka med igen! Under förra årets mässa hade Jolla inget booth så då var vi deras "walking" reklam. Nu i år hade Jolla ett snyggt stand i hall 1. Mässdagarna är långa och tunga men det ger en så mycket och inte svårt att jobba för nåt man själv tycker om!

 Så här såg vi ut MWC2013 

Early morning before show!
 För er som inte har en aning om vad Jolla är så ta en titt på denna video. Trevlig kille som jag pratade med och visade demo åt hur telefonen fungerar (på svenska)
För er som inte orkar titta på videon så kan jag kort berrätta att Jolla är en ny smarthphone, den har ett operationssystem vid namn Sailfish Os som är open source. Själva telefonen har inga press buttons och använder sig endast av swipe, horizontal och vertical rörelser. Den är snabb, multitasking och passar för alla händer och fingrar. Sailfish Os kommer i snar framtid även att kunna laddas ner till andra telefoner. Telefonens baksida kallas för "the other half" vilka de under mässan lanserade. Makia och Angry Birds bakstycken, very cool!

 Vi träffade så mycket intressanta människor under dessa 4 dar från hela världen. Mitt jobb var att prata med folk om Jolla och visa hur deras operationssystem är olikt andras.

 Full rulle vid vårt stånd i 4 dar..mycket besökare och intresserade journalister. 
 Marc Dillon höll varje dag kl. 11 en daily session. Även Peter Wistbacka från Angry Birds höll tal om samarbetet med Jolla, the other half.
 Välförtjänt lunch med Nina :)



Jag tackar Jolla och MWC för årets mässa och håller tummarna att jag får ta del av MWC2015 :)

No comments:

Post a Comment